تور گوانجو (گوانگجو) | تور چين تور گوانجو (گوانگجو) | تور چين .

تور گوانجو (گوانگجو) | تور چين

آداب غذاخوردن مردم چين

غذا خوردن چيني ها

آداب غذاخوردن مردم چين

مهم‌ترين وجه تمايز و مشخصه‌هاي مردم چين، داشتن تاريخچه‌اي سرشار از آيين‌هاي عبادي و آداب غذا‌خوردن است كه به طور شگفت‌انگيزي در فرهنگ اين كشور نفوذ كرده و توجه ملل مختلف را به خود جلب ساخته است. ظاهرا اين تاريخچه‌ي عظيم، از زمان سلسله‌ي شروع شده و پس از گذشت هزاران سال  تحول و دگرگوني، به طور كامل مورد قبول عموم مردم چين قرار گرفته است.
استفاده از چاپستيك
زماني كه به كشور چين سفر كرديد و با دوستان چيني خود مشغول غذا خوردن هستيد، بهتر است در هنگام استفاده از چاپستيك نكاتي را رعايت كنيد كه مطمئنا جوي صميمي‌ و دوستانه‌تر را تجربه خواهيد كرد. از فروبردن چاپستيك‌هاي خود در كاسه‌ي برنج، خودداري كنيد. چيني‌ها نيز همانند كره‌‌اي‌ها قرار دادن چاپستيك درون كاسه‌ي برنج را نوعي بي‌ادبي دانسته و آن را يادآور آيين عبادي براي مردگان مي‌پندارند.

هنگام خوردن غذا چاپستيك‌هاي خود را در كنار بشقاب خود رها نكنيد، اطرافيان شما با ديدن اين صحنه، احساس مي‌كنند شما با انجام اين كار نارضايتي خود را براي طولاني شدن زمان خوردن غذا اعلام كرده‌ايد و آن‌ها را مجبور مي‌سازيد كه با سرعت بيشتري غذايشان را به اتمام برسانند. بنابراين اگر ديگر نيازي به استفاده از چاپستيك نبود، بهتر است آن‌ها را به صورت افقي و در جلوي كاسه‌ي برنج خود قرار دهيد، در ضمن فراموش نكنيد كه از قرار دادن چاپستيك‌ها در روي ميز نيز اكيدا خودداري كنيد. هرگز از خوردن غذايي كه براي شما تدارك ديده‌اند سرباز نزنيد. اين رفتار شما براي چيني‌ها بسيار آزاردهنده و در عين حال جسورانه خواهد بود. البته نيازي نيست كه تمام غذايي كه برايتان تهيه شده‌ است را مصرف كنيد. مي‌توانيد به اندازه‌اي كه اشتها داريد غذا بخوريد و از اضافه آمدن غذاي خود احساس شرمندگي نكنيد.

هنگام غذاخوردن چيني‌ها، صداهاي عجيب و گوناگوني از دهانشان به گوش مي‌رسد. و هرچه كه آن غذا لذيذتر و باب ميل آن‌ها باشد، اين صداها با شدت بيشتري شنيده خواهد شد. آن‌ها با اين روش، رضايت خود را از طعم و مزه‌ي غذايي كه مي‌خورند اعلام مي‌كنند. حتي اگر با اين رفتار احساس ناخوشايندي به شما دست داد، سعي كنيد كه بر خود مسلط باشيد و اجازه ندهيد كه متوجه شوند. چون برخورد شما را بدور از آداب مي‌دانند.


برچسب: برنج چيني ها، رژيم غذايي مردم چين، غذاي چيني، غذاي گران چيني ها، گوشت، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۱۱:۳۹ توسط:afsaneh موضوع:

ديواربزرگ چين

ديوار چين

ديواربزرگ چين

تاريخ ساخت ديوار چين به قرن پنجم تا هشتم قبل از ميلاد باز مي‌گردد. حكومت وقت چين براي جلوگيري از حملات مليت‌هاي شمالي، برجهاي آتش براي خبر رساني و يا قلعه‌هاي مرزي براي حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با ديوار و بر روي آن ايجاد كرد. در دوره حكمراني سلسله‌هاي بهار و پاييز و كشورهاي جنگجو، ميان دوك‌ها جنگ بر پا شد و كشورها با استفاده از كوه‌هاي مرزي به ساخت ديوار پرداختند تا سال ۲۲۱ قبل از ميلاد، امپراتور چين شي هوان پس از به وحدت رساندن چين، ديوارهاي دوك‌ها را به هم متصل كرد كه به صورت ديوار بزرگ در مرزهاي شمالي بر روي كوه‌ها در آمد. او مي‌خواست با اين كار از حملات دشمن به مراتع شمالي جلوگيري كند. تاريخ دانان چيني اعتقاد دارند كه حدود ۱ ميليون سرباز قادر بودند به طور هم زمان در امتداد ديوار چين مستقر شده و براي نبردهاي احتمالي آماده باشند.

در اين زمان طول ديوار چين به ۵۰۰۰ كيلومتر مي‌رسيد. در سلسله خان پس از سلسله چين طول ديوار به ۱۰ هزار كيلومتر رسيد. در تاريخ دو هزار و اندي ساله چين، حكمرانان دوران مختلف به ساخت ديوار چين پرداختند. تا اينكه طول ديوار به ۵۰ هزار كيلومتر رسيد. اين ميزان معادل گردش به دور كره زمين است.
تصويري از ديوار چين در سال ۱۹۰۷ (ميلادي)

ديواري كه امروزه قابل مشاهده است، ديوار متعلق به سلسله مينگ (۱۳۶۸ – ۱۶۴۴ ميلادي) است از غرب به دروازه «جايو گوان» در استان گانسو چين و از شرق به ساحل رود يالو جيان در استان ليائونينگ در شمال شرقي چين منتهي مي‌شود و درميان آن ۹ استان، شهر و ناحيه خود مختار به طول ۷۳۰۰ كيلومتر وجود دارد و مردم آنرا ديوار طولاني مي‌نامند.

ديوار چين به عنوان پروژه تدافعي بر روي كوه‌ها ساخته مي‌شد از بيابان‌ها مراتع و لجنزارها عبور مي‌كرد. كارگران طبق عوارض زميني، ساختار متفاوتي براي ايجاد ديوار در نظر گرفتند كه درايت و عقل نياكان چين را نشان مي‌دهد. ديوار بر مسير كوه‌هاي پر فراز و نشيب امتداد يافته‌است. در بيرون ديوار پرتگاه‌هاي بلند ديده مي‌شود. در واقع كوه و ديوار به يكديگر پيوند خورده‌اند؛ لذا دشمن به هيچ وجه قادر به نفوذ به اين ديوار نبود. ديوار چين معمولاً با آجرهاي بزرگ و سنگ مستطيل ساخته شده و در وسط ان خاك و خرده سنگ ريخته شده و ارتفاع ان ۱۰ متر است در پهناي ديوار براي عبور چهار اسب كافي است و در يك رديف عرض آن ۴-۵ متر است تا در زمان انتقال غلات و سلاحها مشكلي ايجاد نشود. طرف دروني ديوار، نرده سنگي و در وجود دارد كه به آساني حركت مي‌كند. در فاصله مشخصي سكوي ديواري و يا برج آتش براي خبررساني ساخته شده‌است. سكوي ديواري براي ذخيره سلاحها و غلات و استراحت سربازان است و در جنگ مخفيگاه بوده‌است. هنگامي كه دشمن دست به حمله مي‌زد برج‌هاي آتش روشن مي‌كردند و سراسر كشور از حمله آگاه مي‌شدند. اكنون مقاومت ديوار چين به عنوان يك مانع نظامي از بين رفته‌است. اما زيبايي معماري مخصوص آن ديدني است. زيبايي ديوار چين پر ابهت، و باعظمت است. از دور ديواري بلند و پر پيچ و خم بر روي كوه‌ها همانند اژدهايي در حال حركت به چشم مي‌خورد و صحنه‌اي شكوهمند ايجاد شده‌است. از نزديك، دروازه‌هاي پر ابهت، ديوارها، سكوهاي ديوار ي، برج‌هاي ديده باني، برج‌هاي آتش هماهنگ با عوارض زميني آكنده از دلربايي هنري است. ديوار چين داراي اهميت تاريخي و فرهنگي و ارزش ديدني است. چيني‌ها مي‌گويند «كسي كه به ديوار چين صعود نكرده باشد، قهرمان نيست».
علت ساخت ديوار بزرگ چين

اين ديوار بزرگ را براي حفاظت چين در مقابل مهاجمان مغول ساختند. تقريباً در سال ۲۴۶ قبل از ميلاد، چين را به ايالت كوچكي تقسيم كردند. پادشاه شي هوانگ تي (shin huang TI) قسمت‌هاي مختلف چين را با هم متحد ساخت. در شمال اين امپراطوري مغول‌ها زندگي مي‌كردند. از ترس اينكه مبادا آنها در هر زمان به چين حمله‌ور شوند، پادشاه براي حفاظت كشور در مقابل خطر دستور داد تا ديوار بزرگ چين را بنا كنند؛ بنابراين ديواري ساختند كه از شاي كوان (shahi kuan) در خليج پواي (pohai) شروع شده و به چايكومان (chai kuman) در گانسو (kansu) مي‌رسيد. سربازان گشتي از طريق جاده‌اي كه در امتداد ديوار بود علامتهايي را به سرعت ارسال مي‌كردند.

هيچ‌كدام از پادشاهان با ساخت ديوار به هدف خود نرسيدند. چون ديوار در جاهاي زيادي شكست و مغولها فرصت يورش به چين را پيدا كردند. ممكن بود ساختن ديوار بزرگ هرگز عملي نشود، اما آنها توانستند آن را بسازند
گردشگري

گردشگران چيني و خارجي از پيمودن ديوار احساس افتخار مي‌كنند. حتي سران بسياري كشورهاي خارجي نيز فرصت ديدار از اين اثر بزرگ را از دست نمي‌دهند.

برخي از بخش‌هاي ديوار چين بخوبي حفظ شده‌است از جمله ديوار «بادلينگ» در نزديكي بيجنيگ ديوار «سي ما تاي»، ديوار «موتيان يو»، دروازه‌شان حاي گوان در انتهاي شرقي ديوار چين است كه نخستين دروازه چين ناميده مي‌شود و دروازه «جايوگوان» در انتهاي غرب در گان سو، اين بخش‌ها همچنين از مكان‌هاي بسيار مشهور و ديدني ديوار است و گردشگران زيادي در تمام سال از آنها بازديد مي‌كنند.

ديوار چين تجسم درايت و رنج و زحمت ميليونها چيني در دوره باستان چين است.
تصورات اشتباه
يك تصوير ماهواره‌اي از يك قسمت از ديوار چين، كه به صورت قطري از پايين سمت چپ به بالا سمت راست كشيده شده‌است (با رودخانه‌اي كه از بالا سمت چپ به پايين سمت راست كشيده شده اشتباه نشود. (ناحيه ثبت شده ۱۲×۱۲ كيلومتر است)

اين ادعا كه اين ديوار تنها پديده انساني است كه از فضا قابل رويت مي‌باشد، بارها تكذيب شده‌است ولي هنوز در باور عوام جا دارددر واقع بسياري از پديده‌هاي انسان‌ساز، به خصوص در نور شب از فضا قابل رويت هستند اما تشخيص ديوار چين با چشم غير مسلح از هر نقطه‌اي در مدار زمين كاملاً غيرممكن است

از فضانوردان آپولو اين ادعا را مطرح نكرده‌اند و حتي فضانورداني كه در مدار زمين مي‌چرخند نيز به سختي مي‌توانند چنين ادعايي مطرح سازند. گفته مي‌شود كه اين تصور چند دهه قبل از اولين فرود بر سطح ماه توسط ريچارد هاليبرتون مطرح گرديده‌است. از يكي از فضانوردان نقل شده‌است كه “ديوار چين از ارتفاع حدود ۱۸۰ مايلي ناپديد مي‌شود


برچسب: تور ارزان قيمت چين، تور پاييز گوانجو، تور گوانجو چين، جاذبه هاي گردشگري چين، نرخ تور ويژه گوانجو، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۱۰:۰۴ توسط:afsaneh موضوع:

مراكزشيك خريد گوانجو

گوانجو

مراكز خريد گوانجو

گوانجو يكي از بزرگ ترين مراكز تجاري چين مي باشد و كالاهاي طراز اول، لوكس، متنوع و همچنين ارزاني در مراكز خريد آن به فروش مي رسد. يكي از جذاب ترين فعاليت هاي گردشگري در تور گوانجو، خريد مي باشد. شهر گوانجو طيف وسيعي از مراكز خريد، پاساژها و فروشگاه هاي لوكس را به گردشگران ارائه مي دهد. در زير به مهمترين مراكز خريد شهر گوانجو اشاره مي كنيم:

 

تي مال (Tee Mall) در منطقه تيان هه و در مركز تجاري منطقه تيان هه قراردارد. اين مركز حدود ده سال پيش راه اندازي شده و هنوز هم بزرگترين مجتمع تجاري شهر است. فروشگاههاي معتبر غربي، ماركهاي شناخته شده داخلي، مراكز تفريحي و رستورانهاي سنتي و مدرن، در فضاي ۱۶۰ هزار متر مربعي اين مركز در كنار هم قراردارند و محل مناسبي براي خريد و گذراندن اوقات فراغت ايجاد كرده اند. برج شرقي اداري و برج غربي هتل پنج ستاره با ۴۵۰ اتاق و متعلق به گروه هتل هاي شرايتون است. زارا ،لاكوست، ورساچه و اچ اند ام از جمله فروشگاههاي بين المللي اين مجتمع تجاري هفت طبقه هستند. به دليل نزديكي اين مركز به ايستگاه مترو، به آساني در دسترس است.
مركز خريد تي مال گوانجو

پلازا

چاينا پلازا (China Plaza) بعد از تي مال، دومين مركز خريد بزرگ شهر است. و در منطقه يوكسيو قراردارد. اين مركز ۱۷۰۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و نه طبقه است. در طبقه همكف، بسياري از برندهاي معروف بين المللي از جمله سي كي، تامي، مانگو، و تم ارائه مي شود. طبق اول تا چهارم اين مركز به انواع كالا مانند پوشاك، لوازم ورزشي و وسايل برقي اختصاص دارد. چاينا ديجيتال سيتي بزرگترين مركز عرضه لوازم ديجيتال گوانجو است و در طبقه چهارم قرار گرفته است. طبقه پنجم محل عرضه لوازم منزل است. طبقه هفتم سالن غذاخوري با انواع خوراكهاي بين المللي و طبقه هشتم آن سالن سينماي فيلم سيتي است. اين مركز خريد بر روي ايستگاه متروي لي شي لينگ يوآن قراردارد؛ بطوري كه طبقه B1 با خروجي مترو ادغام شده است. در شمال اين مركز خريد پارك معروف لي شي لينگ يوآن واقع است. بعد از اين مركز خريد ميدان قهرمانان قراردارد كه بزرگترين ميدان تفريحي گوانجو مي باشد و معمولاً ميزبان وقايع ورزشي مخصوصاً اسكيت است.

گرندويو مال (Grandview Mall) مجموعه اي بزرگ شامل هتل ۴۸ طبقه، برج اداري سي طبقه و مركز تجاري با وسعت ۴۲۰۰۰۰ متر مربع است. اين مجتمع در ميدان تجاري تيان هه واقع است و ميدان هاوايي پالم با وسعت شش هزار متر مربع در شمال آن قراردارد. اين ميدان محل قرار گرفتن بلندترين فواره موزيكال چين است. مركز خريد اين مجموعه كه ژنگ جياپلاز نيز ناميده مي شود، مكان مناسبي باي خريد انواع اجناس اروپايي با ماركهاي معتبر است. انواع رستورانهاي زنجيره اي غربي، زمين اسكيت روي يخ، سالن سينماي سه بعدي و پارك تفريحي از امكانات اين مركز هستند. اين مجتمع تجاري در نزديكي خريد تي مال قراردارد و در مقايسه با آن، يك مركز جديد محسوب مي شود.
گراندويو مال گوانجو

 

مجتمع ديگري در ميدان تجاري تيان هه به نام تايكو هوي(Taikoo Hui) قرار دارد كه شامل دو برج اداري، هتل ماندارين ارينتال و يك مركز خريد مدرن مي شود. معتبرترين برندهاي اروپايي مانند لوئي ويتون، فندي، هرمس، سالواتوره، فراگامو، بولگاري و آرماني در اين مركز خريد حضور دارند.
مركز خريد تايكو هوي گوانجو

مي فلاور پلازا

مركز خريد مي فلاور پلازا (Mayflower Plaza) در تقاطع خيابان بيجينگ و خيابان زانگ شان قراردارد و بعلت دسترسي آسان به مترو و از طريق زيرزمين، از شلوغ ترين مراكز خريد شهر است. انواع سوغاتي خاص گوانجو، پوشاك با ماركهاي داخلي و اروپايي و لوازم كودك و اسباب بازي را مي توان در اين مكان تهيه كرد. در طبقه ۶ آن city cinema قراردارد كه يكي از بهترين مجموعه هاي سينمايي گوانجو است. اين مركز خريد شش طبقه در فضايي حدود ۳۵۰۰۰ متر مربع دارد.


برچسب: تور ارزان قيمت گوانجو، تور ارزان گوانجو، تور زمستان گوانجو، تور گوانجو، تور گوانجو چين، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۰۸:۴۲ توسط:afsaneh موضوع:

نمايشگاه بزرگ گوانجو چين

نمايشگاه گوانجو.1

نمايشگاه گوانجو چين

براي ما ايراني ها نام شهر گوانگجو چين با نام نمايشگاه Canton Fair كه نمايشگاه توانمندي‌هاي صادراتي و واردات چين ميباشد، عجين شده است. از آنجايي كه بيشتر صنايع و كارخانجات چين در جنوب اين كشور واقع شده، شهر گوانگجو بعنوان قطب نمايشگاهي و صنعتي كشور چين برگزيده شده است.نمايشگاه گوانجو يكي از مهمترين نمايشگاه هاي تجاري كشور چين و دنياست اين نمايشگاه بهاري گوانجو چين در ماه آوريل برپا ميشود و تجار و بازرگانان تور چين از سرتاسر دنيا در نمايشگاه حاضر ميشوند يكي از قديمي ترين، بزرگترين و شناخته شده ترين نمايشگاههاي جهان كه در گوانگجو برگزار ميشود، نمايشگاه كانتون فير (GUANGZHOU CANTON FAIR) ميباشد. اين نمايشگاه از سال ۱۹۵۷ آغاز به كار كرده است و برگزاري آن نزديك به ۶۰ سال قدمت دارد .نمايشگاه كانتون چين هر ساله در ۲ تاريخ بهار و پاييز در شهر كانتون ( گوانجو) در سه فاز مختلف اجرا ميشه.

نمايشگاه گوانگجو داراي بيشترين حجم غرفه گذارهاي داخلي و خارجي و بيشترين تعداد بازديدكننده از سراسر جهان ميباشد. نمايشگاه گوانجو چين هر ۶ ماه يك بار تجار، بازرگانان و توليد كنندگان كشورهاي مختلف جهان را در جنوب كشور چين گرد هم جمع مي آورد و ميلياردها دلار معاملات تجاري را رقم مي زند. تجربه بازديدكنندگان اين نمايشگاه نشان داده است كه بازديد از اين نمايشگاه فرصت مناصبي براي مشاهده نمونه كالاها و كنترل بسته بندي و مذاكره مستقيم و بدون واسطه با توليد كننده ها ميباشد و در كنار بازديد از نمايشگاه گوانگجو امكان بازديد از كارخانه ها و خطوط توليد غرفه داران نيز فراهم خواهد بود. در اين نمايشگاه ۵۰ ارگان مختلف تجاري، متشكل از هزاران شركت توليدي و تجاري چيني و خارجي حضور دارند. نمايشگاه گوانگجو چين در ۲ دوره، هر ۶ ماه يك بار در ماههاي اكتبر و نوامبر بعنوان نمايشگاه گوانگجو پاييزه و در ماههاي اپريل و مي بعنوان نمايشگاه گوانگجو بهاره برگزار ميشود. هر كدام از نمايشگاه هاي گوانگجو پاييزه و گوانگجو بهاره در ۳ فاز برگزار ميشود كه طول برگزاري هر فاز ۵ روز و فاصله بين فازها ۳ روز مي‌باشد.

نمايشگاه جهاني لوازم خانگي و الكترونيكي يكي از ۳ تا از نمايشگاه هاي بزرگ دنيا در بخش لوازم خانگي و الكترونيكه.نمايشگاه كانتون (آپريل،بهار) صد و نوزدهمين نمايشگاه واردات و صادرات چين در سال ۲۰۱۶ مي باشد كه از ۱۵ آپريل ۲۰۱۶ تا ۵ مي ۲۰۱۶ در نمايشگاه واردات و صادرات در مجتمع گوانجو توسط CFTC (مركز تجارت خارجه چين) برگزار ميشه. نمايشگاه كانتون با طولاني ترين سابقه جزو يك نمايشگاه تخصصي و جامع مي باشد و وسيعترين مكان برا خريداران خارجي و بزرگترين كسب و كار در چين هست .نمايشگاه كانتون (نمايشگاه صادرات ،واردات چين) بيش از ۱۵۰۰۰۰ نوع محصولات چيني با كيفيت بالا را در خود جاي داده است كه اين نمايشگاه در سه فاز تعريف شده است.محل برگزاري مجتمع واردات و صادرات چين (گوانجو .جاده Yuejiang ) مي باشد كه شما ميتونيد براي ديگر هتلها و پشنهادهاي جهت نمايشگاه ها ،با ما تماس بگيريد.

آدرس نمايشگاه گوانگژو :۳۸۲ Yuejiang Middle Rd, Haizhu, Guangzhou, Guangdong, China
تلفن نمايشگاه گوانگژو :۰۸۶۴۰۰۰۸۸۸۹۹۹

ماشين آلات سبك و سنگين و تجهيزات وابسته ، دوچرخه، موتور سيكلت، قطعات يدكي اتومبيل، محصولات شيمييايي، سخت افزار، ابزارالات، ماشن آلات كشاورزي، وسايل برقي منزل، وسايل مصرفي الكترونيكي، كامپيوتر و محصولات ارتباطي، تجهيزات روشنايي، مواد ساختماني و دكوراسيون، چيني بهداشتي و تجهيزات ان

محصولات فاز دو نمايشگاه پاييزه گوانجو (تاريخ شروع از ۲۳ اكتبر تا ۲۷ اكتبر ۲۰۱۶ )

وسايل آشپزخانه ، سراميك، دكوراسيون، مبلمان، محصولات كشاورزي، محصولات سنگي و فلزي، محصولات زيبايي، ساعت، عينك، اسباب بازي، وسايل تزئيني برگزاري جشن ها و هدايا

محصولات فاز سه نمايشگاه پاييزه گوانجو (تاريخ شروع از ۳۱ اكتبر تا ۴ نوامبر ۲۰۱۶ )

لباس زنانه و مردانه بچگانه، لباس ورزشي، چرم و خز و محصولات وابسته به آن، بدليجات تزئيني، پرده و رومبلي، صنايع نساجي، فرش و موكت، مواد غذايي، محصولات بومي چين، دارو و بهداشتي ، تجهيزات پزشكي، ورزشي و مسافرتي، تجهيزات اداري، كفش ، كيف، چمدان


برچسب: تور ارزان گوانجو، تور چين ارزان، تور گوانجو، مراكز خريد گوانجو، ، نمايشگاه بزرگ گوانجو، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۰۷:۴۷ توسط:afsaneh موضوع:

ازدواج مردم چين

ازدواج

ازدواج مردم چين

بر طبق اين سنت عروس چه دوست داشته باشد چه نه، بايد در مراسم ازدواج خودش گريه كند!

به گزارش پرشين وي آداب مراسم ازدواج گريان در طول قرن ۱۷ آغاز شده و تا پايان سلسه كيونگ در سال ۱۹۱۱ ادامه داشت. گفته مي شود كه ريشه آن به دوره ۲۲۱ تا ۴۷۵ قبل از ميلاد برمي گردد، زماني كه پرنسس ايالت ژائو قصد ازدواج با ايالت يان را داشت. در زمان عزيمت ، مادرپرنسس در جلوي پاهاي وي گريه مي كرد و از او تقاضا مي كرد هر چه زودتر به خانه بازگردد و مي گويند كه آن ازدواج اولين ازدواج گريان تاريخ محسوب مي شود. به گزارش پرشين وي اگرچه اين رسم ديگر مانند گذشته مرسوم نيست ولي هنوز در بين خانواده هاي زيادي از مردم توجيا در ناحيه سيچوان چين متداول است.

خود اين مراسم بسيار ساده است ، بايد عروس اشك بريزد ولي اگر او اين كار را انجام نداده يا قادر به انجام آن نباشد ، همسايگانش به چشم خوبي به او نخواهند نگريست و از همه بدتر ممكن است مضحكه مردم دهكده نيز قرار بگيرد. حتي در موردي مشاهده شده است كه مادري دخترش را زد چرا كه در ازدواجش گريه نكرده بود!!

گويا اين رسم در مناطق مختلف ناحيه سيچوان به شيوه هاي مختلفي اجرا مي شود. به گزارش پرشين وي براي مثال در غرب ناحيه اين مراسم به اين ترتيب برگزار مي شود كه عروس بايد در اتاق بنشيند و گريه كند. يك ماه كامل قبل از مراسم عروسي ، آن دختر بايد هر شب به اتاق بزرگي برود و يك ساعت گريه كند. بعد از ده روز مادرش نيز به او مي پيوندد و هر دو باهم گريه مي كنند. بعد از ده روز ديگر مادر بزرگش به آنها مي پيوندد. چند روز بعد خواهران عروس و عمه ها و خاله هاي وي به آنها ملحق مي شوند و البته ترانه اي نيز به نام “آهنگ ازدواج گريان” نيز مي خوانند.

اگر به نظر شما اين رسم عجيب است ، پس جالب است بدانيد كه حتي برخي عروس ها آنقدر هيجان زده اين مراسم مي شوند كه به معرف ازدواج ناسزا نيز مي گويند. البته ديگر اين كار بسيار كمتر از گذشته معمول است.


برچسب: تور ارزان قيمت گوانجو، تور زمستان چين، عروسي مردم چين، غذاهاي مردم چين، نمايشگاه گوانجو، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۰۶:۳۲ توسط:afsaneh موضوع: