تور گوانجو (گوانگجو) | تور چين تور گوانجو (گوانگجو) | تور چين .

تور گوانجو (گوانگجو) | تور چين

ازدواج مردم چين

ازدواج

ازدواج مردم چين

بر طبق اين سنت عروس چه دوست داشته باشد چه نه، بايد در مراسم ازدواج خودش گريه كند!

به گزارش پرشين وي آداب مراسم ازدواج گريان در طول قرن ۱۷ آغاز شده و تا پايان سلسه كيونگ در سال ۱۹۱۱ ادامه داشت. گفته مي شود كه ريشه آن به دوره ۲۲۱ تا ۴۷۵ قبل از ميلاد برمي گردد، زماني كه پرنسس ايالت ژائو قصد ازدواج با ايالت يان را داشت. در زمان عزيمت ، مادرپرنسس در جلوي پاهاي وي گريه مي كرد و از او تقاضا مي كرد هر چه زودتر به خانه بازگردد و مي گويند كه آن ازدواج اولين ازدواج گريان تاريخ محسوب مي شود. به گزارش پرشين وي اگرچه اين رسم ديگر مانند گذشته مرسوم نيست ولي هنوز در بين خانواده هاي زيادي از مردم توجيا در ناحيه سيچوان چين متداول است.

خود اين مراسم بسيار ساده است ، بايد عروس اشك بريزد ولي اگر او اين كار را انجام نداده يا قادر به انجام آن نباشد ، همسايگانش به چشم خوبي به او نخواهند نگريست و از همه بدتر ممكن است مضحكه مردم دهكده نيز قرار بگيرد. حتي در موردي مشاهده شده است كه مادري دخترش را زد چرا كه در ازدواجش گريه نكرده بود!!

گويا اين رسم در مناطق مختلف ناحيه سيچوان به شيوه هاي مختلفي اجرا مي شود. به گزارش پرشين وي براي مثال در غرب ناحيه اين مراسم به اين ترتيب برگزار مي شود كه عروس بايد در اتاق بنشيند و گريه كند. يك ماه كامل قبل از مراسم عروسي ، آن دختر بايد هر شب به اتاق بزرگي برود و يك ساعت گريه كند. بعد از ده روز مادرش نيز به او مي پيوندد و هر دو باهم گريه مي كنند. بعد از ده روز ديگر مادر بزرگش به آنها مي پيوندد. چند روز بعد خواهران عروس و عمه ها و خاله هاي وي به آنها ملحق مي شوند و البته ترانه اي نيز به نام “آهنگ ازدواج گريان” نيز مي خوانند.

اگر به نظر شما اين رسم عجيب است ، پس جالب است بدانيد كه حتي برخي عروس ها آنقدر هيجان زده اين مراسم مي شوند كه به معرف ازدواج ناسزا نيز مي گويند. البته ديگر اين كار بسيار كمتر از گذشته معمول است.


برچسب: تور ارزان قيمت گوانجو، تور زمستان چين، عروسي مردم چين، غذاهاي مردم چين، نمايشگاه گوانجو، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۰۶:۳۲ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :